Satsning på modernare e-handel

pexels-photo (4)Allt fler företag och verksamheter satsar på framtidens handel, nämligen e-handeln. Och det som redan kör på e-handel satsar på att modernisera sina nätbutiker för att driva sin försäljning och verksamhet framåt. Många lyckas med sin satsning, men alla hänger tyvärr inte med i utvecklingen. 

Det gäller att verkligen satsa på sin e-handel och hitta innovativa sätt för att sticka ut i stimmet samt för att kunna organisera sin verksamhet på rätt sätt. För organisering inom e-handel betyder mycket och bygger upp en trovärdighet för kunder. Det gäller att bland annat satsa på moderna kassaregister från Sitoo, för att kunna spara tid och öka försäljning.

Konsthantverk i Sverige satsar på e-handel

En aktör som nu satsat på att lyckas på den digitala marknaden är Konsthantverkcentrum, som ehandel.se skriver om i en artikel. Redan 2012 samlade man alla konsthantverkares butiker under en sajt. Men först 2015 tog man steget för att starta upp en gemensam webbshop för stiftelsens alla medlemmar. För vem säger att konst behöver ses och köpas i gallerier? Konst idag går lika gärna att köpa online. Steget nu är att göra en rejäl uppdatering och uppfräschning av e-handeln, detta för att driva försäljning och anpassa sajten mer efter kunderna. 

Influencers + e-handel = sant

En annan satsning som ter sig lite annorlunda från konsthantverkarnas satsning. Det är i Resumé som man kan läsa om det nya företaget Brandglobe, som satsar på att koppla ihop kända personligheter med varumärken för att stärka kunders e-handel. Detta kan vara ett riktigt smart drag, eftersom influencer marketing är en av de största marknadsföringstrenderna just nu. Det handlar om att ta det bästa från influencers och att genom deras kanaler och plattformar kunna ny ut med budskap kring olika varumärken, som i sin tur kommer att gynna e-handeln. Detta kan komma att bli något stort som hjälper företag som vill storsatsa på en modernare e-handel.

Haléns klarade inte utveckling mot modern e-handel

Men tyvärr är det inte alla som lyckas med att utveckla sig till en modern e-handel. Det handlar om det klassiska postorderföretaget Haléns som efter 63 år nu gått i pension, skriver Expressen i en artikel. Postorderföretaget klarade inte av att omvandlas till modern e-handel i dagens mått mätta och konkurrensen blev för stor.