Dags att öppna webbshop?

Kanske äger du en liten klädaffär och vill expandera din kundkrets? Eller har så inspirerades även du av artikeln i Sydsvenskan om hobbyprojektet som blev ett företag? Då är det en webbshop som du ska öppna!

Allt fler företag tar sig ut på webben för att nå ut till sina kunder, och framförallt för att kunna nå ut till fler kunder än tidigare och just därför skriver SvD att man bör testa att öppna en webbshop. Men det är inte alla som blir framgångsrika, och då kan man fråga sig vad de har gjort för fel? Svaret är vanligtvis att de helt enkelt använt sig av fel typ av plattform från första början och inte använt de knep som företaget Starweb känner till så väl. En webbshop ska vara lättnavigerad, tydlig och se bra ut, och det är något som företaget Starweb.se tagit fasta på. Hos dem kan man nämligen snabbt och enkelt få hjälp att bygga sin webbshop samt få tillgång till deras unika dra-och-släpp teknik som inte bara gör det enkelt för kunder både att navigera och handla.

”Det allra första klädpaketet skickades till Moskva, ett annat till Nedre Fogelbergsgatan i Göteborg hösten 2008.- Då förstod jag att det är bekvämligheten, snarare än priset, som är det bästa med e-handeln. Hon som bodde ett hundratal meter från min fysiska butik hade inte tid att gå hit. Men hon visste precis vad hon ville ha och var beredd att betala frakten för att slippa.” läs mer här.